Not Only By CNN: Five Fake Trump-Russia Stories Pushed By Establishment Media!

CNN is in headlines for publishing a story on Trump-Russia collusion that was later retracted. But CNN is not the only media outlet to publish a story about Russia and Trump wrong.

Image result for It’s Not Just CNN: Five Fake Trump-Russia Stories Pushed By Establishment Media

Here are five fake stories pushed by the media about Donald Trump and Russia:

1. Slate Conspiracy Mongers On Trump-Russia Bank Server

There was an article by Liberal website Slate published on October 31, 2016, titled, “Was a Trump Server Communicating With Russia?

It was a long, detailed article which offered a report of the Trump Organization’s “secret server” that it uses to communicate with a Russian bank called “Alfa Bank.”

Image result for It’s Not Just CNN: Five Fake Trump-Russia Stories Pushed By Establishment Media

 

2. Reports By Washington Post On PropOrNot’s Absurd Russian “Disinformation Campaign” List

An article in November 2016 was published by Washington Post titled, “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during the election, experts say.”

The article, a bizarre effort to smear a number of American news sites as “Russian propaganda,” focuses largely on a report from a group called PropOrNot.

3. Falsely Reports By Washington Post on Russia Hacked Electric Grid In Vermont

This can be one of most egregious false reporting, The Washington Post published an article in late December 2016 alleging that “Russian hackers” hacked into the  “U.S. electricity grid through a utility in Vermont.”

The story caused a lot of grief, and Vermont Senator Patrick Leahy was quoted as saying, “This is beyond hackers having electronic joy rides — this is now about trying to access utilities to potentially manipulate the grid and shut it down in the middle of winter.”

However, the story was debunked immediately, with nearly all of it being found to be totally wrong.

Image result for It’s Not Just CNN: Five Fake Trump-Russia Stories Pushed By Establishment Media

4. False News By Guardian Saying Julian Assange Had Relationship With Putin Regime 

In an example of false reporting surrounding Putin and Russia, an article was published by Ben Jacobs of The Guardian in December 2016 titled, “Julian Assange gives guarded praise of Trump and blasts Clinton in interview” that was riddled with errors.

Most notably, Jacobs wrote that Wikileaks leader Julian Assange, “has long had a close relationship with the Putin regime.”

Later, a note was added to the article, reading, “This article was amended on 29 December 2016 to remove a sentence in which it was asserted that Assange ‘has long had a close relationship with the Putin regime’.”

5. Media Outlets Report Erroneous CrowdStrike Info

CrowdStrike, the private security firm responsible for the claim that the DNC servers were hacked by Russia, was given an uncritical report in December 2016 from the Washington Post over claims that Russia used malware to “track an Android phone app used by the Ukrainian army in its battle against pro-Russia separatists in eastern Ukraine from late 2014 through 2016.”

The allegations centered on the idea that “Russians hacked into a Ukrainian artillery app, contributing to heavy losses of howitzers in Ukraine’s war with pro-Russian separatists,” VOA News reported.

Image result for It’s Not Just CNN: Five Fake Trump-Russia Stories Pushed By Establishment Media

The CrowdStrike report claimed that through this hacking, about 80 percent of the Ukrainian military’s Howitzer D-30s were destroyed.

 

 

 

Jai

Leave a Reply